Markkinoinnin ja myynnin perusteet -opintojaksolla
tutustut markkinoinnin rooliin organisaatiossa ja opit tunnistamaan
asiakaskeskeisen toiminnan merkityksen. Opit soveltamaan markkinoinnin
keskeisiä käsitteitä päätöksenteon tukena ja arvioimaan päätösten
toimivuutta. Tutustut B-to-B- ja kuluttajamarkkinoinnin
ominaispiirteisiin ja painotuseroihin sekä markkinointiviestinnän
keskeisiin kanaviin ja niiden käyttöön. Opit myös tunnistamaan
myyntiprosessin sekä käytännön myyntityön osa-alueiden sisällön B-to-B-
ja kuluttajamyynnissä.
In the Basics of Marketing and Sales course you'll familiarize yourself with the role of marketing in an organization and learn to identify the significance of customer-orientation. You'll also learn to apply the key concepts of marketing in decision-making and to evaluate the decisions made. The course introduces the key characteristics and diverse emphasis of B-to-B and consumer marketing as well as the key marketing communication channels and their utilization. You'll also learn to understand sales processes and the different parts of them in both B-to-B and consumer sales.
*****
Ajankohta/Course schedule: 27.02.2023 - 07.05.2023
Opetuksen tuottava yliopisto/University responsible for organising the course: Vaasan yliopisto/University of Vaasa
Ilmoittautuminen/Course registration: 17.01.2023 - 13.02.2023 kotiyliopistossa/at the home university
Kurssi-ilmoittautuminen ilmoittautumisajan puitteissa on edellytys suoritusmerkinnän saamiselle. Jälki-ilmoittautumisia ei oteta vastaan. Ennen kuin ilmoittaudut kurssille, tutustu LITO Opiskelijan ohjeeseen (pdf, päivitetty 12.5.2023).
Proper registration for the course is obligatory and required for having the course credits registered. No late registrations are accepted. Before registering for the course, see also the LITO Student Guide (pdf, updated 12 May 2023).
Sisältö, oppimistavoitteet, työmäärä, kieli jne: opintojaksokuvaus Markkinoinnin ja myynnin perusteet 2022-23 (pdf)
Content, learning objectives, workload, language etc: syllabus Basics of Marketing and Sales 2022-23 (pdf)
Ennakkotehtävä/Preliminary assignment:
Kurssiin kuuluu pakollinen ennakkotehtävä, joka ajoittuu ajalle 27.02.2023 - 05.03.2023.
The dates for submitting a compulsory preliminary assignment: 27 February, 2023 - 5 March, 2023.
*****
Kurssiavain
ja -ohje lähetetään ennen kurssin alkua kotiyliopistostasi saatuun
sähköpostiin - jos et saa sähköpostia, tarkasta sähköpostisi
roskapostikansio!
Course instructions and course password (self-enrollment key) will be sent before the course starts to the e-mail address received from your home university - if you have not received the e-mail, check the junk mail folder in your e-mail!

- Teacher: Hannu Torvinen
- Teacher: Essi Vesterinen