Tällä kurssilla pohditaan, mitä on strateginen vastuullisuus eli millaisia uusia liiketoimintamahdollisuuksia vastuullinen toiminta voi tarjota matkailuyritykselle ja miten vastuullisella toiminnalla voi saada kilpailuetua verrattuna muihin alan toimijoihin. Kurssilla pohditaan myös yhteisen arvon tuottamista ja kiertotalouden mahdollisuuksia. Jos useampi toimija alalla on valinnut hyvin samanlaisen vastuullisuusstrategian, tärkeää on onnistua kilpailijoita paremmin strategian toteuttamisessa. Vastuullisuutta on johdettava kuten mitä tahansa muutakin liiketoiminnan osa-aluetta asettamalla selkeitä ja mitattavia tavoitteita, luomalla yhteisiä toimintaperiaatteita ja käytäntöjä, keskustelemalla ja viestimällä edellisistä, motivoimalla ja palkitsemalla ihmisiä ja näyttämällä esimerkkiä. Kurssin suoritettuasi osaat huomioida vastuullisuus- ja arvokysymyksiä strategiatyössä ja osaat analysoida organisaation sidosryhmien merkitystä ja roolia vastuullisessa liiketoiminnassa ja yhteisen arvon luomisessa.

Lisätietoa: www.vastuullisenmatkailunkoulutus.fi

Kaikki kurssit Vastuullisen matkailun portaat -kokonaisuudesta: https://digicampus.fi/course/index.php?categoryid=291


  • Opettaja
    Rositsa Röntynen
Kotiorganisaatio/hanke: Jyväskylän ammattikorkeakoulu