Tavoitteet ja sisältö: Opiskelija kehittää erikoistuvan puheterapeutin työssä tarvittavaa ammatillista ajatteluaan ja asiantuntijuuttaan sekä syventää näyttöön perustuvaa ohjaavaa ja osallistavaa työotettaan käytännön työssään. Opiskelija verkostoituu ja saa vertaistukea omalle ammatilliselle kasvulleen toisilta puheterapia-alan ammattilaisilta. Portfoliotyön tavoitteena on oppimisprosessin ja ammatillisen kehittymisen pitkittäinen seuraaminen, tukeminen ja jäsentäminen reflektiivisen ajattelun, itsearvioinnin ja formatiivisen palautteen avulla. Portfoliotyössä hyödynnetään ja sovelletaan opintojaksojen sisältöjä, käytyä keskustelua ja saatua palautetta.
Suoritustapa: Opintojakso koostuu opetuksesta, vertais- ja pienryhmätapaamisista sekä itsenäisestä työskentelystä. Opiskelija kirjaa pohdintojaan portfoliopohjaan ennakkotehtävän, lähiopetusseminaaripäivien ja pienryhmätyöskentelyn yhteydessä. Työssäoppiminen ja portfoliotyöskentely jatkuvat koko erikoistumiskoulutuksen ajan.
Arviointi: Hyväksytty / hylätty

- Teacher
Eva Ståhlberg-Forsén, Sanna Lemmetyinen, Kirsi Neuvonen, Krista Tuohimaa